ŚLEDZIK Z AWOKADO I PAPRYKĄ

Witaj! Nazywam się Roksana Jurczak-Amroziewicz. Jestem dietetykiem klinicznym. Zawód łączę z pasją. Na moim blogu znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, a także ciekawe i proste przepisy, które możesz wykorzystać w swojej kuchni. Co mnie najbardziej interesuje? Dieta w zaburzeniach hormonalnych i dieta płodności. Zapraszam!

ŚLEDZIK Z AWOKADO I PAPRYKĄ

Najprostsza zasada na świecie to taka, że im bardziej tłusta ryba, tym zdrowsza. Jaką rybę zatem wybrać? Najlepszym wyborem jest tradycyjny śledzik. Dlaczego? Po pierwsze to tłusta ryba morska (ma więc dużą ilość zdrowych kwasów tłuszczowych omega – 3, a także witaminy D, której tak brakuje w naszej diecie). Ryba stosunkowo mała, nie zawiera więc dużo zanieczyszczeń. Ponadto jest proporcjonalnie tania. Co z solą? Dobrze wymoczona przed spożyciem nie zaszkodzi.

Jest to potrawa praktycznie dla każdego (za wyjątkiem pewnych schorzeń), ale w szczególności polecam w zaburzeniach hormonalnych i zaburzeniach płodności dla niej i dla niego.


Składniki:

 

* śledź solony (1 filet)
* 1/2 małej cebuli
* 1/2 małej czerwonej papryki o wydłużonych strąkach
* awokado (1/4 sztuki)
* olej rzepakowy tłoczony na zimno
* dodatkowo: liść laurowy, ziele angielskie, opcjonalnie szczypta chilli i sok z cytryny


Przygotowanie:

 

1). Śledzia wymocz w wodzie (min. 2 h), następnie pokrój.
2). Cebulę obierz i pokrój.
3). Paprykę umyj i pokrój.
4). Awokado obierz, pokrój.
5). Dodaj pozostałe składniki, polej olejem i odstaw na minimum kilka godzin do lodówki.


Smacznego!

Kontakt

Przychodnia Lekarska SALVITA – Ul. Kolejowa 71/7;  75-108 Koszalin

500 844 684

kontakt@profesjonalnydietetyk.pl